Carol Davis

  • Dans la ville où vivent Luce et Lucas, tout est en ordre : les rues, les panneaux, les chiens, les arbres, les dents dans la bouche des gens, les mots enfermés dans les livres, même les oiseaux sur leurs perchoirs. Le dimanche, il arrive aux deux enfants de s'échapper à vélo. Rêves au vent, ils pédalent jusqu'à l'orée de la forêt... Sans jamais oser s'y aventurer.
    La faute aux affreux géants qui, dit-on, vivent cachés sous les grands arbres.

  • Ils forment une «parade clinquante», ce sont «des armes dangereuses, un baiser / à retardement». Enfants réels ou allégoriques, ils disparaissent sous nos yeux. Pour les attraper au moment crucial, Comment nous sommes nés déploie ses phrases amples, ses vers durs, monnaie qui brille au fond de la fontaine.

    Suspendus entre ciel et terre, entre deux époques; au bowling, au centre commercial, au ciné-parc, les personnages de ces poèmes arrivent à la fin de leur histoire. Ici où le merveilleux se défigure, ils tentent d'échapper à l'emprise de ceux qui les aimaient.

    «Qui bat des ailes?» Flottant parmi les fantômes, la poète abandonne sa voix à ces créatures sans langage qui, en s'émiettant, la métamorphosent.

  • À propos d'ABANDONS :
    Abandon dans la mort, dans l'amour, dans la violence, dans la peur, dans l'alcool: le propos de cette poésie tient dans les faits du quotidien, du réel. Les mêmes attitudes, les mêmes mots se retrouvent d'un poème à l'autre, mais chacun d'entre eux bascule inévitablement dans le rêve ou le fantasme. Abandons révèle des scènes concentrées où l'intensité provient de détails superflus, inattendus, quelque chose qui soudainement serait plus grave que la mort. Peu à peu s'établissent entre ces scènes des liens, des rythmes communs. Ces visions fugitives sont fixées là, tout de suite, sans nécessairement être développées. Le poème est la forme idéale pour qu'on ne puisse oublier ces instants.

    À propos de LA MAISON D'OPHÉLIE :
    La maison d'Ophélie explore la frontière qui sépare la vie normale du chaos. Chaque poème a le pouvoir d'investir les objets et les êtres d'une inquiétante étrangeté en suggérant une menace omniprésente cachée au coeur des apparences. Ces poèmes écrits en écho sont à la fois commentaires l'un de l'autre, et jeu de dualité et de résonances. L'imaginaire y contamine peu à peu la réalité. À preuve, ces nombreuses scènes du quotidien qu'un élément suffit à brouiller et à faire basculer dans une autre dimension.

  • Je suis entrée dans le boisé de mon enfance avec l'intention d'y rester.
    J'étais douée pour une existence hasardeuse, je ne m'appartenais plus corps et biens.
    Des photographies, des objets perdus ont suffi à me faire disparaître.
    J'ai donné un congé définitif aux vies qui m'habitaient.
    Je ne sais rien de ce que j'écris.
    Ces poèmes sont l'écume de ma chute.
    C. D.

  • Impala

    Carole David

    C'est le livre d'une Italie, la Petite, la mégalo, sortie tout droit de l'imaginaire Nord-Américain à la grande époque des romans-photos. Une Italie romantico-mafieuse, pieuse immigrée, fidèle jusqu'à la mort à Rudolph Valentino et la familia, éclatée ou pas. Et nous tournons les pages à sa suite, les sens en alerte, fouettés par ces chapitres courts et forts comme des espresso bien serrés. - Marie-Claude Fortin, Voir

    Il est rare que, du premier coup, un auteur atteigne une telle perfection. Le style concis et simple va droit au but. Avec une efficacité désarmante. - Gilles Crevier, Le Journal de Montréal

    Telle est la force de ce roman exceptionnel, où chaque phrase, chaque mot sont réfléchis et pesés, même quand il s'agit de décrire l'insoutenable sujétion des femmes au désir et à l'empire des hommes. Il y a dans Impala tous les ingrédients à la fois d'un vieux film policier et d'un affreux mélodrame, mais qui seraient tournés avec la rigueur classique d'un Bergman.

    Un premier roman, déjà une oeuvre majeure. - Réginald Martel, La Presse

    Cette Impala fera du millage. Son moteur tourne comme une toupie et il y a un écrivain, un vrai, au volant... - Pierre Cayouette, Le Devoir

  • Wrongly accused of theft and exiled from a religious community many years before, the embittered weaver Silas Marner lives alone in Raveloe, living only for work and his precious hoard of money. But when his money is stolen and an orphaned child finds her way into his house, Silas is given the chance to transform his life.

  • Of the countless ailments that rack the human machine, high blood pressure is one of the easiest to prevent and one of the most responsive to treatment.
    Who gets high blood pressure? Should you panic if you or someone you love develops hypertension? How can you help yourself, even if you're in a high-risk group?
    High blood pressure is commonly the result of an unhealthy lifestyle, and it can almost always be controlled--without debilitating medications--simply by eating the right foods, taking the proper herb and vitamin supplements, getting the correct types of exercise, and practicing such stress-reducing techniques as meditation, visualization, tai chi, and yoga. This book gives you a firm grip on all these tools. Start using them today to build yourself a healthy, circulation-friendly life.
    FEATURING:
    - A triple-threat healing program that not only revitalizes your circulation system but also boosts your overall health - A thirty-day food regimen--ninety full menus for breakfast, lunch, and dinner, plus many recipes for delicious foods to eat as you control hypertension From the Paperback edition.

  • Despite standing as chief prosecution witness in the Moors Murders trial, David Smith was vilified by the public due to the accusations thrown at him by Myra Hindley and Ian Brady about his involvement in their crimes. Hindley's later confession that she and Brady had lied in an attempt to reduce their sentences did little to diminish the slurs against his name.



    For over four decades, Smith was asked by writers and film-makers to tell his story. Apart from a handful of brief interviews, he always refused. Carol Ann Lee met Smith during her research for One of Your Own, her critically acclaimed biography of Hindley, following which he finally agreed to reveal all.

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    In Evil Relations (previously published as Witness), interviews, archival research and, most significantly, David Smith's own vivid memoir are fused to create an unforgettable, often harrowing account of his life before, during and after the Moors Murders.

  • Anglais Edinburgh

    Carroll David

    Edinburgh enjoys a long and impressive literary heritage and can claim connections with some of the world's most famous writers. Sir Arthur Conan Doyle, Robert Louis Stevenson and Sir Walter Scott were all natives of the city, with Robert Burns, Charles Dickens, J M Barrie and Samuel Jackson were just a few of those who forged links with what William Corbett described as 'the finest city in the kingdom'. Edinburgh has provided the setting for countless novels over the years, not least in more recent times with Muriel Spark's The Prime of Miss Jean Brodie (1961) and Irvine Welsh's Transportting (1993). Nowadays, the city hosts its annual International Book Festival, when, for a couple of weeks every August, authors and visitors from far and wide flock to Charlotte Square Gardens for 'the biggest celebrations of the written word in the world'.

  • What drives attractive male cousins to rape and kill ten young women? Why do an altar girl and her boyfriend lure innocent victims into their customised torture van? Couples who kill comprise only twenty per cent of killers, but they often murder serially and are responsible for particularly inhumane deaths.Sadistic friends, psychotic sisters and an increasingly pathological mother-son team are amongst those profiled in this exploration of the world's most deviant duos. There are infamous British cases, such as the Moors Murderers and the Wests, as well as many equally disturbing but less well-known ones. In the third of this series, which focuses on the psychology of murderers, Carol Anne Davis explores the formative influences of these killers and their deadly dynamics. Comprising of thirteen in-depth case studies and exclusive interviews with experts and one of the Wests' surviving victims, Couples Who Kill provides an unequalled study of this disturbing subject.

  • Taking you through the year day by day, The Dumfries Book of Days contains quirky, eccentric, amusing and important events and facts from different periods in the history of the town. Ideal for dipping into, this addictive little book will keep you entertained and informed. Featuring hundreds of snippets of information gleaned from the vaults of Dumfries's archives and covering the social, criminal, political, religious, industrial, military and sporting history of the town, it will delight residents and visitors alike.

  • David Carroll has dedicated his life to art and to wetlands. He is as passionate about swamps, bogs, and vernal ponds and the creatures who live in them as most of us are about our families and closest friends. He knows frogs and snakes, muskrats and minks, dragonflies, water lilies, cattails, sedges--everything that swims, flies, trudges, slithers, or sinks its roots in wet places. In this "intimate and wise book" (Sue Hubbell), Carroll takes us on a lively, unforgettable yearlong journey, illustrated with his own elegant drawings, through the wetlands and reveals why they are so important to his life and ours -- and to all life on Earth.

  • The writer, naturalist, and artist David Carroll illuminates the ecology and life histories the tree frogs, hawks, foxes, and the increasingly rare wood and spotted turtles he has been tracking for decades with the precision and passion that won him a 2006 MacArthur "genius" award.Following theWater is the intensely observed chronicle of Carroll's annual March-to-November wetlands immersion from the joy of the first turtle sighting in March to the gorgeously described, vibrant trilling of tree frogs ("lichen with eyes") in late May to the ancient sense of love and loss Carroll experiences each autumn when it is time once again to part with open water.Illustrated with the author's fine pen-and-ink drawings, Following theWater is a gorgeous evocation of nature, an utterly unique "admission ticket to a secret corner of the world" (Bill McKibben).

  • Shortly before his death, Percy Grainger (1882-1961) lodged over twenty unpublished sketches in his Australian Museum. Self-Portrait of Percy Grainger draws exclusively from these sketches, revealing for the first time an illuminating portrait of the composer's life. With such titles as The Aldridge-Grainger-Strom Saga, Thunks, Ere-I-Forget, The Love-Life of Helen and Paris, and Anecdotes, these manuscripts were intended as precursors to Grainger's autobiography, My Wretched Tone-Life, which he only commenced in his final years. Expertly shaping these sketches, the editors have created a self-portrait along the lines that Grainger himself had intended.
    The volume first introduces Grainger's forebears, parents, friends, wife, and himself before moving on to his views on composition, performance, and the musical world. In these sketches, Grainger addresses such topics as racial and national identity, the meaning of work, physical culture, language reform, sexual practice, and artistic patronage. Grainger also probes the nature of musical genius, discussing a broad range of composers including Igor Stravinsky, Thomas Beecham, Frederick Delius, Edvard Grieg, Charles Stanford, Cyril Scott, Fritz Kreisler, Donald Tovey, Ferruccio Busoni, and Balfour Gardiner. Among the works of his own that Grainger most featured are his The Warriors --Music for an Imaginary Ballet, Colonial Song, the Lincolnshire Posy series of band pieces, his greatest hit Country Gardens, and his many settings of English folk-music.
    Written in Grainger's own self-created Nordic English as well as translated from Danish, the language of his most intimate confessions, Self-Portrait of Percy Grainger sheds light on some of the most revealing details of the composer's life. The sketches trace Grainger's changing self-perception, from the romantically tinged, even lustful, views of his forties and fifties, through a period of wistfulness in his sixties, to the bitterness and self-loathing of his old age. The volume also includes several of Grainger's own drawings as well as both public and private photographs. A fascinating and revealing collection of vignettes, this extraordinary book will appeal to instructors, students, and enthusiasts in musicology, music history, cultural studies, and Australian, British, and American history.

  • Retrouvez dans ce dossier gratuit les premiers chapitres de 12 titres incontournables pour vos lectures d'été, dans les collections Folio et Folio Policier :

    I Cursini (de Alix Deniger), Citoyens clandestins (de DOA), L'emprise (de Marc Dugain), Zulu (de Caryl Férey), Je vais mieux (de David Foenkinos), La cuisinière d'Himmler (de Franz-Olivier Giesbert), L'adieu aux armes (de Ernest Hemingway), Du domaine des murmures (de Carole Martinez), Rue des boutiques obscures (de Patrick Modiano), La douce empoisonneuse (de Arto Paasilinna), Les brouillards de la Butte (de Patrick Pécherot) et Mémoires d'Hadrien (de Marguerite Yourcenar).

    Vous pouvez accéder directement à chaque extrait par la table des matières de ce dossier ou lire les extraits à la suite. Retrouvez aussi photographie et biographie des auteurs. Tous ces livres numériques sont en vente chez votre libraire.

  • Deuxième volume soulignant les 60 ans de la revue, ce numéro contient 20 nouveaux duos d'écrivains qui ont accepté de se « passer la parole » entre auteurs jeunes et moins jeunes. D'Anne Hébert et Marie-Claire Blais à Carole David et Jocelyne Saucier, d'Alain Grandbois ou Jacques Brault à Paul Chanel Malenfant et Serge Patrice Thibodeau, de Jean LeMoyne ou Pierre Vadeboncoeur à Georges Leroux et Sophie Cadieux ou Sébastien Ricard et André Ricard, etc. ces écrivains et artistes participent d'une course de relai ayant l'allure d'une promenade, célébrant l'imagination encore, embrassant ce qui vient autant sinon plus que la mémoire déjà. Des oeuvres picturales vives, colorées, inventives et expressives de Martin Bureau et d'Hugo Bergeron accompagnent ce numéro, deux artistes liés par des préoccupations similaires pour l'aménagement formel et thématique des territoires imaginaires.

  • Ce numéro 138 de Les écrits nous fait pénétrer dans l'univers de Gérard Titus-Carmel, écrivain et peintre français de renommée internationale, et dans celui des Éditions de l'Hexagone qui célèbrent cette année leur 60e anniversaire. Tandis que le premier conjugue l'écrit et le peint « d'un même mouvement, en parallèle, sans conflit ni concurrence » (Antoine Émaz) et témoigne d'un parcours singulier, les seconds se font l'écho d'une pluralité et d'une diversité étonnantes, à l'image d'une littérature aussi jeune maintenant qu'elle ne l'était dans les années 50. Les oeuvres de Titus-Carmel se mêlent ainsi aux essais et aux poèmes et proses qui lui sont dédiés, puis elles accompagnent les multiples voix qui ont marqué les Éditions de l'Hexagone, telles que Jean Royer, André Brochu, France Théorêt et Michel Gay, pour ne nommer que ceux-ci.

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